ビジネス文例集
ビジネス 電話の対応
電話をかける
- もしもし、私、フジコーポレーションの小林です。
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- Hello, This is Kobayashi from Fuji Corporation.
- ジョンさんはいらっしゃいますか?
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- May I speak to Mr.John, please?
- Is Mr.John there?
- 担当の方とお話したいのですが。
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- May I speak to somebody in charge, please.
- I'd like to speak to someone in charge
- カスタマーサポートを担当部署の方と話をしたいのですが。
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- I would like to talk to anyone in Customer Spport.
- かけ直します。
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- 彼はいつお戻りになられますか?
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- 電話がありましたことをお伝えください。
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- Please tell him that Kobayashi of Fuji Corporation called.
電話を受け取る
- フジコーポレーションです。
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- Hello. This is Fuji Corporation.
- 小林です。
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- マーケティング部門におつなぎします。
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- I'll put you through to Marketing division.
- I'll connect you to Marketing division.
- 少々お待ちいただけますか
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- Could you hold on please?
- ただいま、田中は外出しております。
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- Mr.Tanaka is out of the office.
- ただいま、田中は会議中です。
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- Mr.Tanaka is in a meeting.
- 申し訳ありません。ただいま、田中は別の電話に対応しております。
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- I'm afraid Mr.Tanaka is now on the other line.
- Mr.Tanaka is now engaged on the other line.
- 何か伝言はありますか?
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- Would you like to leave a message?
- お名前のスペル(綴り)を教えてください。
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- Could you tell me the spelling of your name?
- How do you spell your name?
- あとで折り返すように伝えておきます。
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- I will tell him to call you back.
- メッセージを伝えておきます。
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